Program

Podstawowe informacje o programie przedszkola

Program wychowawczo-dydaktyczny oparty został na nowej podstawie programowej, która ma na celu wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno-kulturowym i przyrodniczym.

Organizacja zajęć w naszym przedszkolu uwzględnia równowagę pomiędzy swobodną zabawą, grami, aktywnością na świeżym powietrzu oraz zajęciami edukacyjnymi.

W naszej pracy wykorzystujemy elementy zróżnicowanych metod i teorii pedagogicznych. Korzystamy z wiedzy oraz kreatywnych propozycji naszych wychowawców, jesteśmy na bieżąco z najnowszą literaturą pedagogiczną.

Stosujemy zabawowe formy uczenia, ponieważ zabawa jest podstawową i naturalną formą dziecięcej aktywności. Nowa podstawa programowa wychowania przedszkolnego dla wszystkich przedszkoli opisuje podstawowe założenia wspomagania rozwoju i edukacji dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym.

Pełny tekst rozporządzenia dostępny jest tutaj: Treść rozporządzenia

Poza standardową realizacją podstawy programowej w codziennych aktywnościach z przedszkolakami, korzystamy z nowoczesnej technologii informatycznej oraz stosujemy innowacyjne metody pracy, takie jak:

  • Elementy pedagogiki M. Montessori
  • Metoda ruchowej ekspresji twórczej R.Labana
  • Metoda C. Orffa
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
  • Metoda Kniessów
  • Metoda E. Gruszczyk- Kolczyńskiej do nauki matematyki
  • Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
  • Metoda Paula Dennisona (Kinezjologia Edukacyjna)
  • Pedagogika zabawy „Klanza”
  • Metoda twórczego myślenia J. Osborne „Burza mózgów”
  • Techniki parateatralne: drama, pantomima, teatrzyk kukiełkowy, pacynkowy, zabawy paluszkowe
  • Zabawy badawcze, sensoryczne, doświadczania, obserwacje przyrodnicze
  • Zabawy i ćwiczenia relaksacyjne Metoda Edwarda de Bono

Wszystkie podejmowane działania realizowane są pod okiem specjalistów, w specjalnie przygotowanych i znakomicie wyposażonych salach ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb i możliwości dzieci.